Vanliga Frågor

Här samlar vi de vanligaste frågorna som förekommer hos oss. Kika gärna igenom frågorna och se om du hittar svaret här innan du kontaktar oss.

Om du fortfarande vill komma i kontakt med oss så hörs vi mer än gärna!

Mejl: info@alkofritt.se

Telefon: +46 (0)70 29 59 979 

Öppettider telefon:
Vardagar: 10:00 - 15:00
Helg & Helgdagar: Stängt

Vanliga frågor

Vart är mitt paket?

Alla ordrar skickas normalt från oss inom 48 timmar från beställningstillfället.

Du kan spåra ditt paket via Postnord om du har fått en leveransbekräftelse med spårningsnummer. Om du inte har fått en leveransbekräftelse med spårnummer inom 48 timmar efter lagd beställning, kolla först i din mejlkorg under skräppost eller ta kontakt med oss, så hjälper vi dig vidare.

Var är min faktura?

Alla våra konsumentfakturor ställs ut via Klarna och du hittar din faktura i din e-post eller genom att logga in på Klarnas hemsida.

Företagsfakturor ställs ut direkt från oss via Fortnox, kontakta oss om ni inte hittar er faktura i den e-post ni angivit.

Hur vet jag att min order har gått igenom?

Du får en bekräftelse via den e-postadress du angett när du lagt en order hos oss. Om du inte ser den i din mejlkorg, var god och kolla din skräppost, eller ta kontakt med oss.

Jag har ångrat min order och vill stoppa den innan den åker iväg till mig, vad gör jag?

Om du ångrat din order efter du lagt den och du inte har fått en leveransbekräftelse via e-post, ta kontakt med oss via telefon eller mejl så ser vi till att ordern inte skickas iväg.

Har ni någon fysisk butik?

I dagsläget har vi ingen fysisk butik, men vi vill i framtiden öppna upp fysiska butiker runtom i Sverige för att göra oss ännu mer lättillgängliga för våra kunder. Vill man hämta sin order på plats hos oss i Uppsala så fungerar det utmärkt. Då väljer du bara avhämtning som alternativ i kassan.

Levererar ni utomlands?

Nej, i dagsläget levererar vi enbart inom Sverige, men i framtiden kommer vi att erbjuda utlandsleveranser till bland annat hela Europa.

Jag vill inte ha era nyhetsbrev längre, hur avregisterar jag mig? 

Längst ner i nyhetsbreven finns en knapp som leder dig till en sida där du kan avregistrera dig från nyhetsbrevet. Du kan även kontakta oss via mejl så hjälper vi dig där.

Varför kan jag inte beställa enskilda produkter eller sätta ihop en egen låda?

I dagsläget erbjuder vi inte försäljning av enskilda produkter eller ihopsättning av olika produkter för att vår kapacitet inte räcker till för det helt enkelt. Vi är idag ett litet bolag som hoppas på att kunna erbjuda detta längre fram till våra kunder. Detta är varför vi erbjuder våra egenkomponerade blandlådor med noggrant utvalda drycker, sedan kan du som kund beställa hem ett helt kolli av dina favoriter till ett förmånligt pris.

Jag har ångrat mitt köp, hur går jag till väga för att returnera det jag beställt?

Alla produkter som har klassen livsmedel faller idag normalt inte under ångerrätten och kan därför inte returneras då skicket kan ändras snabbt på varorna sett till förvaring och hur de brukats. 

Vi på Alkofritt ser hellre att alternativet finns och vi erbjuder 14 dagars ångerrätt från dagen du har mottagit din order på alla produkter vi sålt, men det förutsätter att produkten och lådan till produkterna är oöppnad och förseglad. Även Blandlådor får ej ha bruten försegling vid retur. 

Returen bekostas av dig som kund och skickas som företagspaket till Alkofritt Sverige AB. Ta kontakt med oss om du ångrar ditt köp för att få returen godkänd innan du skickar paketet.